Tips & tricks om tickets voor SEIZOEN 24|25 te bestellen

Wil je graag tickets bestellen voor seizoen 24|25, maar heb je nog enkele vragen? We zetten hier de antwoorden op de belangrijkste vragen op een rijtje. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan tijdens de openingsuren contact met ons op via ccdesteiger@boom.be of 03 880 18 00.

Wanneer kan ik tickets kopen?

Onze ticketverkoop voor seizoen 24|25 start op:

  • dinsdag 11 juni om 11u voor abonnementen (podium)
  • dinsdag 18 juni om 11u voor losse tickets voor podium, familie, films, lezingen en workshops

Wat is een abonnement?

Wil je naar 4 of meer voorstellingen komen? Dan koop je best een abonnement. Je ontvangt dan automatisch een goedkoper tarief:

vanaf 4 voorstellingen: € 2 korting op de basisprijs per voorstelling
vanaf 8 voorstellingen: € 3 korting op de basisprijs per voorstelling

Bij je abonnement ontvang je ook 2 vouchers:

  • een abonneevoucher > hiermee kan je het ganse seizoen nog tickets bijbestellen aan het abonnementstarief
  • een filmvoucher > hiermee kan je een gratis filmvoorstelling boeken

Koop hier je abonnement

Komt er nog een folder aan?

Zeker en vast! Onze folder verschijnt eind juni. Voor de Bomenaars valt die samen met Het Blad in de bus. De niet-Bomenaars die de vorige seizoenen tickets bij ons kochten, krijgen er automatisch eentje toegestuurd via Bpost.

Kan ik mijn cadeaubon gebruiken?

Ja, dat kan. Kreeg je in het afgelopen jaren een cadeaubon? Dan kan je deze gebruiken bij de aankoop van nieuwe tickets. Dit kan zowel in de webshop als aan de onthaalbalie van het gemeentehuis. 

Hoe zit dat met die UiTPAS Rupel?

De UiTPAS Rupel is een spaarkaart voor vrijetijdsactiviteiten. Alle inwoners van Boom en Rumst kunnen een UiTPAS Rupel aankopen. Elke keer als je deelneemt aan het vrijetijdsaanbod van de gemeente, kan je een punt sparen. Die punten kan je dan weer omruilen voor leuke voordelen, extra's of gratis tickets. Een UiTPAS is persoonlijk en kost € 5.

Heb je recht op verhoogde tegemoetkoming of ben je in schuldbemiddeling? Dan heb je recht op een UiTPAS met kansentarief (€ 1) en betaal je automatisch 80% minder voor elke UiTPAS-activiteit.

Lees hier alles over de UiTPAS Rupel.

Ik heb een UiTPAS met kansentarief, hoe kan ik tickets bij De Steiger reserveren aan het verminderde tarief?

Houders van een UiTPAS met kansentarief kunnen voorlopig enkel tickets reserveren op vertoon van hun UiTPAS aan de onthaalbalie van het gemeentehuis of via e-mail naar ccdesteiger@boom.be.

Kan ik mijn stoeltjes zelf kiezen in de zaal?

Ja, dat kan in het geval van een zaalplan met genummerde plaatsen. Je kiest de voorstellingen die je wil zien in de ticketwebshop. Het systeem wijst je automatisch de beste beschikbare plaatsen in de zaal aan. Wil je toch een andere stoel? Dan kan je de stoelen in je winkelmandje nog wijzigen.
LET OP: Je zal steeds aansluitende stoeltjes moeten aanduiden.

Krijg je nergens de optie om stoeltjes te kiezen? Dat wil zeggen dat we voor deze voorstelling werken met een ongenummerd zaalplan (o.a. voor extra muros-voorstellingen). Je kan dan de avond zelf je stoelen kiezen.

Ging De Steiger niet verbouwen?

Dat klopt! Maar.. nog tot en met eind december 2024 zullen de meeste voorstellingen plaatsvinden in de Schouwburg. Nadien sluiten we even de deuren. Dat wil uiteraard niet zeggen dat we niks meer zullen organiseren! De Steiger gaat vanaf januari 2025 'op tour'. We programmeren voorstellingen op diverse andere locaties in Boom, zoals de H-Hartkerk, Buurthuis Pertsgad, het Parochiecentrum, de Feestzaal van OLVI, Brik Boom, enz. Op andere momenten werken we dan weer nauw samen met de collega's van de Rupelstreek. Je kan dan bij ons tickets kopen voor een voorstelling in CC Aartselaar of bij IveBiCA. Kijk dus zeker goed na op onze website of op je tickets waar je juist moet zijn.

Houdt De Steiger een zomersluiting?

Neen, de onthaalbalie van het gemeentehuis blijft doorlopend geopend. Je kan er steeds terecht om tickets te kopen. Ook onze ticketwebshop blijft 24/7 geopend. De medewerkers van het CC nemen afwisselend vakantie, waardoor het soms iets langer kan duren vooraleer je een antwoord op je vraag ontvangt.